AyaT SakinaH

Al-Fath : 4.

هوالذي أنزل السكينة فى قلوب المؤمنين ليزدادوا إيمنا مع إيمنهم

ولله جنود السموت والأرض وكان الله عليما حكيما

(Tuhan Yang membuka jalan kemenangan itu) Dia lah Yang menurunkan semangat tenang tenteram ke Dalam hati orang-orang Yang beriman (semasa mereka meradang terhadap angkara musuh) supaya mereka bertambah iman dan yakin beserta Dengan iman dan keyakinan mereka Yang sedia ada; pada hal Allah Menguasai tentera langit dan bumi (untuk menolong mereka); dan Allah adalah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.

Pelangi Usai Hujan

hidup seorang puteri sakinah

hidup seorang puteri sakinah

Sunday, June 9, 2013

PENA 100: DOA TAWAKKAL OLEH UST EBIT LEW

copy paste drp fb ustaz yang dihormati
Teringat doa masa ketika remaja-remaja dulu dan ketika belajar-belajar hidupkan dakwah dan sunnah Nabi SAW. Antara sedikit doanya selain doa Al-Quran dan hadis...ini sedikit rintihan hati seorang remaja yang berdosa..

" Ya Allah bantulah aku dalam pelajaranku. Berilah aku keputusan yang baik. Paling cemerlang dan peroleh A 100 dalam semua subjek. Wahai Allah A 100 tidak boleh beri kejayaan. Hanya kau beri kejayaan. Ya Allah jadikanlah aku anak yang menggembirakan ibubapaku. Ya Allah gunakanlah aku jadi asbab hidayah buat ibubapaku yang ku sayang, adik beradik,,,guru-guruku, kawan-kawanku yang Islam, yang bukan Islam. Jadikan aku asbab mereka yang bukan islam tertarik dengan islam. Jadikanlah asbab pelajaranku manusia datang pada Islam. Sebelum aku tamat pelajaran berilah 100 peratus lelaki di sana jaga solat berjemaah, semua wanita tutup aurat, semua jadikan dakwah kerja mereka dan kau sebagai maksud hidup ini. Jadikanlah setiap usaha dakwah di sini asbab hidayah untuk orang di seluruh dunia datang pada ISLAM.

Ya Allah hantarlah diriku di tempat tiada amalan Islam,dakwah dan sunnah Nabi. Gunakanlah diriku seperti telah kau gunakan orang yang kau sayang..Jadikan aku asbab hidayah di sana. Tapi wahai Allah, aku takut kerana AKU jahat,kotor ,dan berdosa. Aku tidak layak, tapi mendengar kehidupan Nabi SAW dan sahabah membuatkan aku ingin merasai sedikit nikmat seperti yang mereka rasai.

Wahai Allah dunia ini senang sahaja bagimu, jika kau ingin beri tiada siapa boleh halang. Ya Allah mudahkanlah aku sambung pelajaran dan setiap saat dalam hidupku meredhakanmu.

Ya Allah tolonglah aku yang lemah ini. Berilah hidayat untuk semua yang bukan Islam untuk islam. Mereka yang islam bangkitkanlah untuk buat kerja Nabi SAW. ya Allah aku lemah tidak tahan dihina dan diejek.. Ya Allah bukalah mata orang yang menghinaku dan memperlekehkanku kerana sunnah ini.. Ya Allah beri hidayat pada semua orang yang menyokongku dalam dakwah ini.pilih mereka bersamaku.mereka yang menentang juga segerakan hidayah untuk mereka.
Unlike ·  ·  · about an hour ago · 

2 comments:

  1. Terima kasih atas perkongsian. Disini saya kongsikan ceramah ustaz ebit lew yang terbaik. Semoga semua dapat manfaat dari ceramahnya. Jom share ramai-ramai:

    https://www.youtube.com/watch?v=kh8BKO1dl7U

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kembali. semoga Allah merahmati awak dan kita semua.

    ReplyDelete

berbicara di sini..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...